Otwarto oferty w postępowaniu przetargowym na budowę obwodnicy Miasta Radomska. Do przetargu przystąpiło 10 podmiotów.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Odział w Łodzi prowadzi postępowanie dotyczące wyboru wykonawcy projektu oraz budowy obwodnicy Radomska w ciągu drogi krajowej nr DK42 i DK91. Kwota jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 347 126 641,28 PLN.
Do przetargu stawiło się 10 podmiotów, których oferty będą zbadane, a następnie zostanie wybrana ta najkorzystniejsza, a tak oto prezentuje się pełna lista propozycji >>> Informacja z otwarcia ofert
Trasa, która powstanie, będzie obsługiwała ruch zarówno na kierunku północ-południe, jak wschód-zachód. Obecnie istnieje północno-zachodnia część obwodnicy miejskiej w ciągu DK91, która będzie stanowiła środkowy fragment przyszłej, pełnej obwodnicy. Uzupełniona zostanie o analogiczny fragment południowo-zachodni (również w ciągu DK91) oraz północny odcinek w ciągu DK42.
To jednak nie koniec zmian. W ramach inwestycji przebudowany zostanie 2,5-kilometrowy odcinek istniejącej DK91 na południe od miasta wraz z budową całkowicie nowego mostu na Warcie. Jest to podyktowane głównie wymogami ochrony środowiska. Nowy most ma być znacznie wyższy od istniejącego, aby swobodnie mogły przechodzić pod nim duże zwierzęta. Jego powstanie jest warunkiem bezwzględnym budowy kolejnych odcinków nowej obwodnicy. To rozwiązanie wpłynie także na poprawę bezpieczeństwa podróżnych, ograniczając ryzyko kolizji ze zwierzętami.
Obwodnica Radomska w ciągu dróg krajowych nr 91 i 42 będzie miała jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu po 3,5 m szerokości każdy i utwardzone pobocza szerokie na 0,75 m. Będą mogły poruszać się po niej wszystkie dopuszczone do ruchu pojazdy, jako że dopuszczalny nacisk na oś będzie wynosił 11,5 tony.
Długość nowej trasy to niemal 11,7 km, z czego blisko 6 km to odcinek DK42. Resztę stanowi fragment DK91, przy czym 2,5 km to część budowana poza miastem, a blisko 3,5 km to fragment miejski.
Podpisanie umowy w systemie Projektuj i buduj planowane jest w połowie tego roku. Prace projektowe, wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), mają się zakończyć w IV kwartale 2026 roku, a prace budowlane na przełomie 2028 i 2029 roku.