Łódzka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na naprawę najstarszego, 9-kilometrowego betonowego odcinka jezdni drogi ekspresowej S8 w kierunku Warszawy, między Polichnem i Studziankami. Prace za kwotę 37,1 mln zł wykona firma Strabag.
Jest to tzw. zamówienie podstawowe i to jego dotyczy podana kwota. Ponadto zadanie obejmuje możliwość remontu kolejnych 3 km jako rozszerzenie zamówienia podstawowego. Finalnie wyremontowany zostanie odcinek o długości 12 km.
Poprawiamy kondycję drogi
Pracami objęty zostanie pierwszy, tzw. doświadczalny odcinek wykonany ponad 20 lat temu w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju. Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły.
Doświadczalny, betonowy odcinek powstał w 2002 roku, a zatem jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu drogi ekspresowej. Ze względu na fakt, że nawierzchnia jest mocno wyeksploatowana, podjęta została decyzja o remoncie.
Jak przeprowadzimy remont
Na jezdni w kierunku Warszawy rozbierzemy starą nawierzchnię betonową o grubości 28 cm i zastąpimy ją nawierzchnią bitumiczną wzmocnioną specjalną siatką. Zwieńczeniem prac będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. Zmiana technologii wykonania nawierzchni wynika z przyczyn praktycznych. Remont zostanie wykonany szybciej i będzie mógł być realizowany etapami.
Przewidujemy, że prace zajmą około czterech miesięcy. W trakcie ich realizacji ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni, w układzie 1+1 przy ograniczeniu do 80 km/h. W czasie prowadzonych robót przewiduje się możliwość zamykania łącznic węzłów, które znajdą się na trasie prowadzonego remontu. Utrzymana ma być jednak dostępność do takich obiektów, jak stacje paliw, motele itp. Wykonawca będzie mógł prowadzić prace 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, nie wyłączając dni świątecznych.
źródło: GDDKiA