Kolejne oszustwo podczas sprzedaży w internecie. Mieszkanka powiatu rawskiego straciła pieniądze z konta

255-148094
fot. KPP w Rawie Mazowieckiej

Mieszkanka powiatu rawskiego, która na platformie zakupowej wystawiła na sprzedaż swoją odzież otrzymała informację, że jej przedmiot został sprzedany.

Na adres jej poczty mailowej została wysłana wiadomość z prośbą o zatwierdzenie transakcji. Kobieta po kliknięciu w link zalogowała się na fikcyjną stronę banku. Oszuści w ten sposób otrzymali dostęp do konta kobiety i straciła oszczędności. Zorientowała się, gdy zaczęła otrzymywać informacje z banku o dokonywanych wypłatach. Niestety było już za późno.

- Zwracamy się do Państwa z apelem: czytajcie uważnie i ze zrozumieniem smsy jakie przysyła Wasz bank. W każdym przypadku powtarza się ten sam schemat czyli, że bank przysyła wiadomość sms z pytaniem o rejestracje nowego urządzenia logującego się na Państwa konto, a pokrzywdzeni na to nie reagują. Czytają wiadomość z banku, ale nie zgłaszają uwag, że nie chcą rejestrować na koncie banku nowego urządzenia elektronicznego. Podają oszustowi wszystkie kody jakie przysyła do nich bank wiadomością sms. Oszust po otrzymaniu od pokrzywdzonego kodu do rejestracji, loguje się ze swojego komputera na naszym koncie i w taki sposób ma swobodny dostęp do naszych oszczędności. Pamiętajmy, że to nie bank, ale sami pokrzywdzeni podają sprawcy hasła, numery kart płatniczych i kody BLIK - mówi mł. asp. Agata Krawczyk.