Najważniejsze wideo w lodzkie

Nowa firma logistyczna korzysta z Terminalu PKP Cargo Zduńska Wola Karsznice

174513308_1901856199982424_3529980327133704361_n
Fot. Wenzel Logistics

Nowa firma logistyczna korzysta z Terminalu PKP Cargo Zduńska Wola Karsznice. Austriacka spółka Wenzel Logistics uruchomiła nowe połączenie kolejowe Austria-Polska. Przez Karsznice transporty będą trafiały do Łodzi i Poznania.

Kolejna firma transportowa będzie wykorzystywała Terminal multimodalny Zduńska Wola – Karsznice. Stałe połączenie kolejowe między Austrią i Polską wprowadza austriacki przewoźnik Wenzel Logistics. Nowa trasa kolejowa będzie służyła dostarczaniu towarów z terminali w Wels, Graz i Wiedniu przez Karsznice do Łodzi oraz Poznania.

Spółka Wenzel Logistics uruchomiła na tej trasie dwa kursy tygodniowo, we wtorki i piątki, a każdy pociąg ma miejsce na 40 ładunków. Transporty będzie realizować zależna spółka kolejowa Wenzel Logistics, czyli Weco Rail.

Wenzel Logistics GmbH to średniej wielkości firma transportowo-logistyczna, zatrudniająca około 130 pracowników. Jej działalność obejmuje transporty intermodalne, drogowe ciężarówkami oraz magazynowanie i logistykę.

Terminal multimodalny Zduńska Wola – Karsznice uruchomiła spóła PKP Cargo w listopadzie 2023 roku. W kwietniu 2024 roku PKP Cargo podpisała umowę na usługi transportowe dla firmy Agromex Wojciech i Jacek Fraszka Sp.j. i w maju 2024 roku uruchomiła dwa pociągi tygodniowo z terminala Zduńska Wola – Karsznice do Rotterdamu.

Docelowo terminal w Karsznicach ma obsługiwać ruch wielkości 500 tys. kontenerów rocznie, czyli około tysiąca kontenerów dziennie. Możliwości przeładunkowe w Zduńskiej Woli Karsznicach docelowo sięgną 220 tys. TEU rocznie, natomiast pojemność składowa wyniesie 4500 TEU. TEU, to jednostka pojemności równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp, z angielskiego „twenty-foot equivalent unit".

Terminal Zduńska Wola – Karsznice z placem składowym o powierzchni 33 000 mkw., wyposażony został w inteligentne systemy optymalizujące operacje logistyczne, w tym w automatyczny system identyfikacji kontenerów i rozpoznawania potencjalnych uszkodzeń oraz elektroniczny system obsługi zleceń, przydzielania slotów dla składów kolejowych i samochodów ciężarowych. Parking do obsługi samochodów ciężarowych przygotowano na ponad 100 miejsc.

Terminal o powierzchni 13 ha oferuje przeładunek i składowanie kontenerów próżnych i ładownych z przesyłką neutralną i niebezpieczną, przeładunek i składowanie naczep, nadwozi wymiennych i kontenerów w tym kontenerów chłodni, z towarem neutralnym, niebezpiecznym i w stanie próżnym, tank kontenerów oraz paletyzację, konfekcjonowanie i dekonfekcjonowanie towarów z kontenerów.

Centrum Logistyczne Zduńska Wola – Karsznice, czyli Terminal multimodalny Zduńska Wola – Karsznice został oficjalnie otwarty 15 listopada 2023 roku. Inwestorem jest spółka PKP Cargo Terminale, ale budowę wsparły samorządy współpracujące w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Zduńska Wola Karsznice: powiat zduńskowolski, miasto Zduńska Wola, gmina Zduńska Wola, gmina Sędziejowice oraz Łask i powiat łaski. W 2013 roku przygotowano dokumentację, która została wykorzystana podczas ubiegania się o unijną dotację. Dofinansowanie z UE przekroczyło 51 mln zł.

Źródło: UM Zduńska Wola