Nowy robot i call center w szpitalu im. Biegańskiego

113ae9dd2774fb3c38441cc1dc35682d_XL
fot. S.Sołtyszewski

Jeden z najnowocześniejszych robotów w Polsce, a także call center – wojewódzki szpital im. Wł. Biegańskiego w Łodzi wprowadza ułatwienia dla pacjentów i własnego personelu. Nie dodzwoniłeś się do szpitala? Szpital zadzwoni do Ciebie.

Jedną z nowości jest specjalistyczny robot, który Unii Europejska zakupiła dla szpitala. Do czego służy?

– W Polsce takich robotów jest zaledwie dziewięć – mówi Piotr Adamczyk, wicemarszałek województwa łódzkiego odpowiedzialny za sprawy związane ze zdrowiem. – UVD Robot, bo tak nazywa się urządzenie zapewni sterylność w szpitalu bez narażania personelu na niepotrzebne ryzyko.

Robot wysyła promienie UV-C zabijające zarazki, a dzięki zdalnej obsłudze - odbywa się ona za pośrednictwem aplikacji mobilnej - nie trzeba wchodzić do pomieszczenia, żeby je zdezynfekować. Jest to szczególnie ważne, jeśli chodzi o bezpieczeństwo osób odpowiadających za sterylność szpitalnych pomieszczeń. Jego koszt to 400 000 zł.

Ale to nie koniec nowości. Szpital wdrożył także system call center.

– Chodzi w tym wypadku o usprawnienie komunikacji pacjenta z Poradnią Specjalistyczną Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. dr Wł. Biegańskiego w Łodzi – tłumaczy Krzysztof Zarychta, dyrektor placówki. – Dzięki temu podniesiemy jakość obsługi pacjenta, ale co najważniejsze oszczędzimy jego czas. Pacjent zamiast przychodzić do rejestracji dzięki rozmowie telefonicznej zapisze się do wybranego lekarza.

Dzięki call center możliwe będzie także monitorowanie częstości telefonowania; system wyłapie także najbardziej „obłożone" telefonicznie dni, ale pokaże także numery, które nie uzyskały połączenia,

– W ten sposób zobaczymy „moce przerobowe" placówki i czy posiada wystarczające zasoby, aby obsłużyć przychodzący ruch telefoniczny – mówi Dawid Budny, zastępca dyrektora ds. techniczno-administracyjnych. – Jeśli potrzebujący pomocy nie zdoła dodzwonić się do poradni – nasi pracownicy postarają dodzwonić się do pacjenta.

źródło: Urząd Marszałkowski w Łodzi