W ramach inwestycji powstają nowe chodniki dla pieszych, bezpieczna droga dla kierowców i rowerzystów.
Jak przebiega inwestycja?
Prace realizowane są zgodnie z harmonogramem, a ich zaawansowanie wynosi już 65%. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla poprawy komunikacji regionalnej i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Widać już m.in. drogę rowerową w kierunku granicy z województwem mazowieckim. Roboty toczą się także na drogach przyległych, obejmując ich przebudowę i modernizację.
Jak się zmieni nowa droga?
Modernizowana trasa zyska nową jezdnię o szerokości 7 metrów – po dwa pasy ruchu, każdy o szerokości 3,5 metra. Po obu stronach drogi powstaną chodniki oraz droga rowerowa z dopuszczeniem ruchu pieszego. Całość infrastruktury zaprojektowano z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie wszystkich uczestników ruchu.
W ramach inwestycji powstanie też: zatoka autobusowa, zatoka postojowa, nowoczesne słupy oświetleniowe poprawiające widoczność na trasie.
Jednym z ważnych elementów inwestycji są dwa powstające nowe ronda, które usprawnią ruch i zwiększą bezpieczeństwo na drodze.
Pierwsze rondo – u zbiegu ulic Łukasińskiego i Traugutta – jest już gotowe w warstwie bitumicznej. Do zakończenia robót pozostała jeszcze do ułożenia kolejna ostatnia warstwa oraz umieszczenie na drodze oznakowania poziomego.
Drugie rondo – na skrzyżowaniu ulic Sannickiej, Orłowskiego i Placu Wolności – tu drogowcy prowadzą prace kanalizacyjne, drogowe i brukarskie. Obecnie obowiązuje tu ruch wahadłowy.
Rozbudowa DW 583 obejmuje szereg prac poprawiających nie tylko funkcjonalność trasy, ale także jej otoczenie: przebudowę i rozbudowę dróg gminnych, przebudowę skrzyżowań, budowę i modernizację chodników, zjazdów i rowów, zatok autobusowych i postojowych.
Inwestycja realizowana jest przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi, finansowana z środków Funduszy Europejskich dla Łódzkiego 2021–2027 . Wartość projektu wynosi ponad 31 mln zł, dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to ponad 26 mln zł.
źródło: UMWŁ