Specjalistyczny pojazd przez kilka dni jeździł po ulicach Zduńskiej Woli fotografując i zapisując ich obecny wygląd. To tak zwana fotorejestracja sferyczna oraz skaning laserowy, który pozwoli na zinwentaryzowanie istniejących tablic reklamowych. Informacje wykorzystane zostaną do sprawdzenia jak respektowane są zapisy tak zwanej uchwały krajobrazowej.
Na terenie Zduńskiej Woli od 22 do 26 października 2025 r. została przeprowadzona fotorejestracja sferyczna oraz skaning laserowy przestrzeni publicznej. Zadanie wykonała firma Smart Factor Sp. z o.o.
Zgromadzone dane posłużą jako podstawa do szczegółowej inwentaryzacji i pomiaru szyldów, tablic oraz urządzeń reklamowych, a także do oceny ich zgodności z obowiązującą uchwałą Rady Miasta Zduńska Wola w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
- Celem prowadzonych działań jest uporządkowanie przestrzeni miejskiej, poprawa estetyki oraz wdrożenie skutecznych narzędzi egzekwowania przepisów uchwały krajobrazowej - wyjaśnia dyrektor Biura Gospodarski Przestrzennej w Urzędzie Miasta Zduńska Wola Piotr Ignaczewski. - Właściciele i zarządcy nieruchomości są zobowiązani do dostosowania istniejących szyldów i reklam do wymogów określonych w uchwale, a termin upływa 30 czerwca 2026 r.
Uchwała zakazuje między innymi stosowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych emitujących światło o zmiennym natężeniu lub kolorze. Natomiast na budynkach wpisanych do rejestru zabytków oraz ujętych w gminnej ewidencji zabytków nie dopuszcza się żadnej formy oświetlenia i podświetlenia tablic reklamowych i urządzeń reklamowych.
Z zapisami uchwały można zapoznać się na stronie internetowej Urzędu Miasta Zduńska Wola pod linkiem: https://bip.zdunskawola.pl/artykul/597/12258/uchwala-krajobrazowa
Źródło: UM Zduńska Wola